A kidolgozás története, célja
A minőségről
Napjainkban a minőség egyre nagyobb szerepet játszik életünkben, különösen a szolgáltatások, így a turizmus területén is. A turisztikai szakma alapvető érdeke, hogy Magyarország a nemzetközi piacon mint márka jelenjen meg. Ennek a célnak eléréséhez feltétlenül szükséges a megbízható színvonalú szolgáltatások garantálása.
Egy ország, mint turisztikai termék – a vendégek szempontjából – szerteágazó tevékenységek, sokszínű szolgáltatások összessége. A szolgáltatási lánc minden egyes eleme befolyásolja a turisták véleményét, ezért ezek minősége mind anyagi, mind emberi tekintetben döntő fontosságot kap. A magyar turisztikai fejlesztések, beruházások és szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások csak akkor lesznek eredményesek az Európai Unió, illetve a világ turisztikai piacán, ha kategóriájuknak megfelelően, állandó minőségű szolgáltatásokat nyújtanak. Ennek érdekében célszerű a különböző elemek (utazás, szállás, étkezés, információk, fürdők, konferenciák, fesztiválok, stb.) kiegyensúlyozott és összehangolt minőségét biztosítani.
A Magyar Turizmus Minőségi Díj célja
- A minőség kultúrájának megteremtése, minél szélesebb körű elterjesztése és fenntartása a magyar turisztikai vállalkozások körében.
- A minőségtudat létrehozása a szolgáltatások megfelelő színvonalának érdekében.
- A minőség iránti elkötelezettség növelése és a minőségben való gondolkodás motiválása.
- Turizmusunk versenyképességének erősítése és a versenyelőnyök hosszú távú biztosítása.
- A magasabb színvonalon szolgáltatást nyújtó vállalkozások pozitív megkülönböztetése.
- A turizmusból származó bevételek növelése.
A célok elérésének egyik eszköze a Magyar Turizmus Minőségi Díj.
A Díj azokat a turisztikai szolgáltatókat különbözteti meg, amelyek folyamatosan különleges erőfeszítéseket tettek és tesznek minőségük javítása érdekében. A Díj a bizalom jele, ami a turisták számára azt jelenti, hogy a turisztikai vállalkozás a kategórián belül teljesíti, illetve túlteljesíti az elvárt követelményeket. A Díj megkönnyíti, sőt várhatóan befolyásolja a döntést, hogy a vendég a Díjjal rendelkező szolgáltatót válassza. A Díj megszerzése önkéntes alapon történik.
A Díj elnyerésével járó előnyök
Amennyiben a pályázó elnyeri a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, azt tábla és oklevél formájában kapja meg, s azokat jól látható helyen kifüggesztheti, valamint jogosult a logó használatára. Kiemelt helyen szerepel a Magyar Turisztikai Ügynökség promóciós tevékenységében, továbbá kommunikációs csatornáin keresztül széles körben ismerteti és népszerűsíti a programot és ezen keresztül a díjazottakat.
A Díj megpályázásának egyéves folyamata
A Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázat minden évben egyszer kerül meghírdetésre. Az idei pályázatra való jelentkezés határideje augusztus 31. A jelentkezést és a pályázati díj befizetését követően a kiíró a pályázók részére konzultációs lehetőséget biztosít. A pályázat benyújtásának határideje szeptember 30. A benyújtást követően az Értékelő Bizottság helyszíni vizsgálatot tart, ezt követően egy szakmai grémium döntést hoz, majd kiértesíti a pályázókat. A Díj átadására minden évben az MTÜ Zrt. egyik szakmai rendezvényén kerül sor.
A Díj érvényessége a kiadástól számított 3 naptári év, amely idő alatt bármikor utóellenőrizhető,
és nem megfelelés esetén visszavonható.