A kidolgozás története, célja

2006-ban indítottuk útjára a Magyar Turizmus Minőségi Díj programot szállodák és éttermek részére. A Díj garanciát ad arra, hogy az adott szolgáltató valóban megfelel a kategóriáján belül elvárható követelményeknek, mind a vendégek, mind pedig a szakma elvárásainak figyelembevételével.

A minőségről

Napjainkban a minőség egyre nagyobb szerepet játszik életünkben, különösen a szolgáltatások, így a turizmus területén is. A turisztikai szakma alapvető érdeke, hogy Magyarország a nemzetközi piacon mint márka jelenjen meg. Ennek a célnak eléréséhez feltétlenül szükséges a megbízható színvonalú szolgáltatások garantálása.

Egy ország, mint turisztikai termék – a vendégek szempontjából – szerteágazó tevékenységek, sokszínű szolgáltatások összessége. A szolgáltatási lánc minden egyes eleme befolyásolja a turisták véleményét, ezért ezek minősége mind anyagi, mind emberi tekintetben döntő fontosságot kap. A magyar turisztikai fejlesztések, beruházások és szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások csak akkor lesznek eredményesek az Európai Unió, illetve a világ turisztikai piacán, ha kategóriájuknak megfelelően, állandó minőségű szolgáltatásokat nyújtanak. Ennek érdekében célszerű a különböző elemek (utazás, szállás, étkezés, információk, fürdők, konferenciák, fesztiválok, stb.) kiegyensúlyozott és összehangolt minőségét biztosítani.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj célja

  • A minőség kultúrájának megteremtése, minél szélesebb körű elterjesztése és fenntartása a magyar turisztikai vállalkozások körében.
  • A minőségtudat létrehozása a szolgáltatások megfelelő színvonalának érdekében.
  • A minőség iránti elkötelezettség növelése és a minőségben való gondolkodás motiválása.
  • Turizmusunk versenyképességének erősítése és a versenyelőnyök hosszú távú biztosítása.
  • A magasabb színvonalon szolgáltatást nyújtó vállalkozások pozitív megkülönböztetése.
  • A turizmusból származó bevételek növelése.

A célok elérésének egyik eszköze a Magyar Turizmus Minőségi Díj.

A Díj azokat a turisztikai szolgáltatókat különbözteti meg, amelyek folyamatosan különleges erőfeszítéseket tettek és tesznek minőségük javítása érdekében. A Díj a bizalom jele, ami a turisták számára azt jelenti, hogy a turisztikai vállalkozás a kategórián belül teljesíti, illetve túlteljesíti az elvárt követelményeket. A Díj megkönnyíti, sőt várhatóan befolyásolja a döntést, hogy a vendég a Díjjal rendelkező szolgáltatót válassza. A Díj megszerzése önkéntes alapon történik.

A Díj elnyerésével járó előnyök

Amennyiben a pályázó elnyeri a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, azt tábla és oklevél formájában kapja meg, s azokat jól látható helyen kifüggesztheti, valamint jogosult a logó használatára. Kiemelt helyen szerepel a Magyar Turisztikai Ügynökség promóciós tevékenységében, továbbá kommunikációs csatornáin keresztül széles körben ismerteti és népszerűsíti a programot és ezen keresztül a díjazottakat.

A Díj megpályázásának egyéves folyamata

A Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázat meghirdetésére minden évben egyszer, február 28-ig kerül sor. A pályázatra való jelentkezés határideje március 31. A jelentkezést és a pályázati díj befizetését követően a kiíró a pályázók részére adott év április hónapban szakmai képzést tart. A pályázat benyújtásának határideje május 31. A benyújtást követően az Értékelő Bizottság helyszíni vizsgálatot tart, majd ezt követően egy szakmai grémium november 15-ig döntést hoz, amelyről a pályázókat december első felében értesítik. A Díj átadására minden évben az MT Zrt. egyik szakmai rendezvényén kerül sor.

A Díj érvényessége a kiadástól számított 3 naptári év, amely idő alatt bármikor utóellenőrizhető,
és nem megfelelés esetén visszavonható.